Ohlasy

Účastníci koncertu měli výjimečnou příležitost být svědky vrcholné umělecké interpretace klavírních skladeb J. S. Bacha, F. Chopina, L. Janáčka a I. Albenize. Měli možnost obdivovat úžasnou virtuositu klavíristky, zejména při jejím podání Balady g moll Fryderyka Chopina.
— Stanislav Brácha, wikovveteranclub.cz, září 2015
Klavíristka Medková předvedla netradiční způsob hry, kdy k rozezvučení strun využívala dřevěné paličky s měkkým zakončením, aby docílila odlišných pronikavějších a drnčivých zvuků. V Ligetiho etudě Der Zauberlehring dokázala udržet po celý její průběh konstatní dynamiku, čímž do popředí uvedla polyrytmiku inspirovanou kmenem Pygmejů a předvedla i nejrůznější klavírní barvy, neboť se pohybovala v celém rozsahu klaviatury.
— Veronika Nováková, Harmonie, duben 2015
… Umění Sáry Medkové dosahuje těch nejvyšších kvalit …
— Cosmos, Shanghai, duben 2015
… Sólistka Sára Medková prokázala mimořádnou kontrolu frázování, tvoříc výjimečně zajímavé efekty i za použití omezeného motivického materiálu …
… je třeba zvlášť upozornit na vystoupení klavíristky Sáry Medkové, která šokovala a fascinovala nejen precizností, nasazením a splynutím s dílem, ale i svým kostýmem, který dokonale ladil s teatrálností skladby. Po tom, co jsme slyšeli a viděli – nikdo v sále nemohl zůstat lhostejný …
Koncert Sáry Medkové byl inspirativní, jiný a nadevše kvalitní, takže inspiroval k mnohým úvahám a rozjímáním, která jsou velmi významná pro rozvoj a šíření vědomí umělce, občana a člověka obecně.
— Matko Brekalo, Artos, listopad 2014
Koncert pro klavír a orchestr Henryka Mikołaje Góreckého s Filharmonií Brno hrála Sára Medková. Skladba není příliš dlouhá, má spíš rozměry předehry, ale klavírista si na nedostatek práce stěžovat nemůže. Sólový part je intenzivní a prochází celou kompozicí v hutných bězích vlastně nepřetržitě. V nastudování dirigenta Macieje Tworeka se stával organickou součástí pěkně tmavého a sytého zvuku smyčců, ale neztrácel se v něm – Sára Medková odvedla dobrou práci.
— Boris Klepal, Brno město hudby, říjen 2014
… Klavírní sólo Sáry Medkové v Góreckého skladbě byl precizně zvládnutý výkon …
— Šimon Kořený, Opera plus, říjen 2014
Sára Medková zahájila svým netradičním vystoupením mezinárodní hudební festival Pianodrom v albánské Tiraně. Progresivní česká klavírní umělkyně umělecky ztvárnila vedle vlastních skladeb i skladby českého autora Víta Zouhara, albánského skladatele Ç. Zadeje či dílo Frederica Rzewskiho De Profoundis - Oratorium pro mluvícího pianistu doprovázené přednášením textu O. Wilda samotnou klavíristkou současně s hrou.
— Velvyslanectví České republiky v Tiraně, říjen 2014
… Sára Žalčíková předvedla mistrné umění nejen při hře na klavír, ale i ve zpěvu. Partitura přikazuje "hru na tělo", tzn. vytleskávání nejen o ruce, ale i obličej, stehna atd., ale i vyklepávání rytmu o dřevo piana, pískání, vzdychání a vyluzování zvuků včetně recitace textu, který Sára Žalčíková bravurně zvládla …
— Josef Zajíc, Novinky.cz, listopad 2013
… Der Zauberlehring Györgi Ligetiho podala Sára Žalčíková skvelo a pre mňa to bol jeden z najpodarenejších výstupov večera vo vile …
— Ján Podracký, Opera PLUS, listopad 2013
… je třeba vyzdvihnout výkon sólistky Sáry Žalčíkové, která zaujala nejen svou nekonvenční róbou, ale především svým výkonem. Její technicky dokonalý způsob hry nepostrádá i ve virtuózních pasážích potřebnou dávku empatie …
— Marta Kerlínová, muzikus.cz, říjen 2013
Jako sólistka se představila mladá charismatická pianistka Sára Žalčíková, která se kromě klasického repertoáru aktivně věnuje i provozování soudobé hudby. Zvolené uspořádání orchestru - s klavírem schovaným mezi hráči - ale nebylo příliš šťastné. Nejen, že sólistku nebylo téměř vidět, ale ani orchestr na ni nebral příliš ohledy a jinak brilantně zahrané pasáže byly pohlceny zvukovou masou, zejména v krajních částech skladby …
— Gabriela Všetičková, Opera PLUS, říjen 2013
… Na zahajovacím dopoledním koncertě v RecitalHall(UNT Texas) přednesla brněnská pianistka Sára Žalčíková cyklus Po zarostlém chodníčku s přesvědčivým výrazem, barevností a vyzrálou technikou …
… Pianistka Sára Žalčíková, flétnistka Kristýna Vaculová a sopranistka Lucie Rozsnyó publikum nadchly svrchovanou technikou a výrazem zejména ve skladbách B. Martinů, zaujaly interpretační šíří a sklidily zasloužené ovace rovněž po provedení skladeb M. Štědroně, S. Žalčíkové a I. Medka …
— Vít Zouhar, Harmonie, květen 2013
… Klavíristka Sára Žalčíková coby nejmladší komponistka přispěla k repertoáru kompaktu Písněmi dcery Siónské, vlastně jímavými i dramatickými, hudbou evokovanými situacemi, vycházejícími z biblických textů a židovských duchovních tradic. Pozoruhodná kompozice využívá hlas nejen ve zpěvní lince, ale i v dramatických extatických zvoláních a také k jakési hudební deklamaci.
— Josef Herman, www.divadelni-noviny.cz, březen 2013
… zvláštní pozornost zaslouží skladba Di ritorno Sáry Žalčíkové. Hýří nejen barevnou instrumentací se spoustou nápadů, z nichž si nelze nepovšimnout preparace vybraných tónů na všech klavírech a vytváření zajímavého vztahu mezi světem preparovaným a nepreparovaným, bohaté využití tradičních i netradičních bicích nástrojů, "bartókovské" užití klavíru jako bicího nástroje včetně hry ve strunách klavírů trsátky i paličkami, ale obsahuje i celou řadu pozoruhodných harmonických postupů a všechny tři věty mají i zajímavou tektonickou výstavbu danou mimohudebním obsahem …
— Peter Graham, Hudební rozhledy, leden 2011